Dag efter dag.. | Charlotte Sandberg

Charlotte Sandberg

Annons

Dag efter dag..

Sholla! Hoppas ni haft en bra dag, trots det trista vädret?

Var tidigare idag i Halmstad med Mattias och försökte fixa min mobil än en gång, har varit utan nu sedan september. Börjar bli sjukt drygt, då ingen operatör verkar kunna hjälpa en. Skickade därför ett mail till 3 & förklarade hur allt låg till.
– Man ska inte behöva gå till sin operatör, samt ringa kundtjänst hundra gånger.

Ni kan själva bilda er uppfattning nedan. 

”Hej! Det är så att jag tappade bort min mobil i september, fick sedan vänta en månad på att min andra mobil (iphone) skulle kunna låsas upp. Jag gick till 3 för att få mina instruktioner till upplåsningen, lappen kom hem tre veckor senare. Jag har försökt att låsa upp mobilen flera gånger genom itunes, men det har inte fungerat. ”Ingen service” stod längst upp i hörnet, andra gången kom man inte in på mobilen alls. Jag gick till tele2, där jag har mitt abonnemang. Dem skickade oss vidare till 3, de svarade att vi skulle gå tillbaka till tele2 för de kunde inget göra.

Vi gick tillbaka till tele2, de trodde först att felet låg på simkortet – dock är simkortet helt nytt! De kunde inget göra, bad oss gå hem och ringa tele2’s kundtjänst. Jag ringde tele2, de kunde ej hitta mitt IMEI nummer i sin dator och undrade om vi har skickat in mobilen på reperation tidigare – mobilen har aldrig skickats iväg. De bad oss ringa vidare till 3. Vi gick till 3, de kunde ej göra något denna gången åter igen. Dock hittade dem IMEI numret.

De sa åt oss att ringa 3’s kundtjänst, vi ringde dit. De sa att vi skulle testa att ladda ner itunes på nytt, samt uppdatera mobilen. Vi testade att göra om alla stegen igen efter det papper vi fick hem, samt göra en återställning via itunes. Men än en gång, låses iphonen inte upp. Vad kan felet vara? Det har aldrig varit såhär svårt förut, är i behov av min mobil efter två månaders tid!”

mobillmobillmobill

Kommentarer

Kommentera

Annons
stats